۱۰ اشتباه بزرگ در دوران نامزدی
فوق العاده
دانلود فوق العاده ترین اهنگها و عکس ها +بروزترین سایت موزیک و عکس و مطالب دیدنی

۱۰ اشتباه فاحش و بزرگی که در دوران نامزدی میتواند رخ دهد

۱۰ اشتباه بزرگ در دوران نامزدی|www.fogholade.net

 
۱.احترام و محبّت به خانواده همسر نشانه ی علاقه شما به همسرتان است، بدگویی از والدین همسر ارتباط شما را به طور جدی آسیب پذیر می کند. درگیری های لفظی کوچک و بی اهمیت با یکدیگر هم می تواند به تدریج حریم ها را بشکند و شما را با مشکلات ارتباطی زیادی درگیر کند.
2.اسرار یکدیگر را حفظ کنید؛ زیرا برملا شدن آن ها زمینه ی بی اعتمادی را فراهم می کند و نتیجه ی آن خدشه دار شدن روابط شما و همسرتان می باشد.
3.اگر می خواهید همسری پُر جاذبه و قاطع جلوه کنید دو اصل را فراموش نکنید.
الف) شوخی زیاد هیبت شما را از بین می برد.
ب) سنجیده سخن گفتن بر قاطعیت شما می افزاید.
4.از همسرتان به مدّت زیادی (بیش از یک روز…) بی خبر نمانید و احساس دلتنگی خود را به او ابراز کنید.
5.احساسات کنترل نشده مخلّ ارتباط است. با نرمش های صبحگاهی، پیاده روی، تنفس عمیق، یادآوری ویژگی های مثبت همسر و مرور انگیزه ها و قول و قرارهای اوّلیه می توانید بر خود مسلّط باشید و احساساتتان را کنترل کنید.
6.با برنامه ریزی و تعیین اهداف قابل وصول، همدلی با همسر و پشتیبان یکدیگر بودن می توانید دخالت های بی جای اطرافیان را به حدّاقل برسانید.
7.تعلّق خاطر و دلبستگی بیش از حد به خانواده می تواند به ارتباط شما و همسرتان آسیب بزند. پس از ازدواج سعی کنید به تدریج بخشی از این دلبستگی را به طرف همسرتان سوق دهید.
8.ترس از آینده ای که نیامده را از خود دور کنید و حال را دریابید در عین حال برای آینده برنامه ریزی کنید؛ زیرا این مسأله از نظر روانی – عاطفی به ارتباط شما و همسرتان آسیب می زند و کامتان با نگرانی از آینده تلخ می شود.
9.شیرینی زندگی مشترکتان را با زهر حریم شکنی تلخ و مسموم نکنید. اگر در طول زندگی مشترک با اختلاف سلیقه های همسر و خانواده اش مواجه شدید تا جایی که ممکن است از تزاحم آن ها جلوگیری کنید.
10.برای آنکه در برقراری ارتباط با دیگران، منطقی و واقع گرا باشید، با راهنمایی افراد منطقی و پخته (متخصّص و مطمئن) باورهای غلط را از خود دور کنید.
 
نمونه باورهای غلط
واقع گرایی مهم ترین شرط برقراری ارتباط سالم و صحیح است. فرد واقع گرا قضاوت عجولانه ندارد، از دیگران بهره کشی نمی کند، دچار غرور یا بی انصافی نمی شود و با اصول انسانی روابطش را پیش می برد. چند نمونه از باورهای غلطی که نامزدها در ابتدای ازدواج با آنها مواجه می شوند، در زیر آمده است.
·عشق ما، هرگز فروکش نخواهد کرد: این باور باعث می شود شما با کوچکترین فراز و نشیبی از همسرتان دلخور شده یا آینده زندگی تان را در خطر ببینید. یادتان باشد عشق مراقبت لازم دارد اما سختگیری نه. پس مطمئن باشید که در گذر زمان عشقتان جلوه های مختلفی می گیرد و شما نباید این تغییر نمادها را به کمتر شدن عشق تعبیر کنید.
·عشق یعنی اینکه هرگز از همسرت خشمگین نشوی: در هر رابطه ای اصطکاک به وجود می آید. اجازه دهید این اصطکاک ها هر از چند گاهی تخلیه شوند تا دوباره به تعادل برسید.
.عشق یعنی اینکه بخواهیم همیشه با هم باشیم: گاهی وقت ها شما نیاز به فضای شخصی دارید یا همسرتان احتیاج دارد به روزهای تجردش برگردد، به تنهایی با خانواده اش باشد، با دوستان قدیمی اش خلوت کند و… این حریم ها را زیرپا نگذارید تا رابطه تان تازه بماند.
·علاقمندی ها، هدف ها و ارزش های من و همسرم همواره مانند هم خواهد بود: شما هر دو انسان های بالغی هستید که در طول زمان رشد می کنید و نظرتان نسبت به مسائل تغییر می کند. اگر زیاده از حد بخواهید شبیه یکدیگر شوید، جذابیت تان را برای هم از دست خواهید داد.
·همسرم باید بتواند افکار، احساسات و نیازهای مرا پیش بینی کند: به هیچ وجه چنین چیزی ممکن نیست. حتی والدین هم نمی توانند همیشه نیازهای فرزندانشان را درست و به موقع تشخیص دهند. خواسته خود را در یک فضای مناسب با ساده ترین و رساترین کلمات به همسرتان بگویید. وگرنه منتظر برآورده شدنش نباشید!
·اگر واقعاً مرا دوست دارد باید سعی کند همیشه مرا خرسند نگه دارد و تمام نیازها و خواسته ها مرا برآورده کند. هر آدمی قبض و بسط های روحی خودش را دارد: روزی ممکن است غمگین باشد، روزی احساس سرخوردگی کند، روزی زیادی شاد باشد و دردنیای دیگری سیر کند… نخواهید که در همه این شرایط رفتار یکسانی با شما صورت گیرد. به جای آن با شادی و غم همسرتان همراه شوید و اجازه دهید جنبه های مختلف وجودی اش را به شما نشان دهد.
·اگر همسرم مرا ناراحت کند خوار و کوچک شده ام یا اگر از من انتقاد کند بسیار وحشتناک است: برای انتقاد کردن هایتان برنامه بگذارید و به همدیگر بگویید که باید در خلوت و با زبان نرم از هم دیگر انتقاد کنید. به این اصول پایبند باشید و نگذارید انتقادهایتان به مجالس عمومی و خانوادگی کشیده شود. با این حال، انتقاد کردن به معنی زیر سوال بردن شما نیست بلکه متوجه یک رفتار خاص می شود که می توانید آن را تغییر دهید یا اصلاح کنید.
·من باید دستور بدهم و همسرم مطیع باشد: شما بالغ و بزرگ هستید و به همین دلیل هم ازدواج کرده اید. بنابراین به اصل اشتراک در زندگی مشترک احترام بگذارید و در تصمیم گیری ها یکه تاز نباشید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
بخش های سایت فوق العاده

آرشیو سایت فوق العاده

ndavzptsg4megic2y1d.jpg

عکس های زیبا از جوانی جانی دپ+ زندگینامه

زندگینامه کامل الناز شاکردوست بازیگر سینمای ایران www.fogholade.loxblog.ir

بیوگرافی کامل شبنم قلی خانیزندگی نامه ی امیر کاظمی

امکانات سایت
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند با فوق العاده


       تبادل لینک هوشمند         

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان

فوق العاده ترین ببین  و آدرس http://www.fogholade.loxblog.ir لینک کنید سپس لینک خود را در زیر نوشته , در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان خودکار در سایت ما قرار میگیرد

فوق العاده دارای پیج رنک 3+ گوگل میباشد